Sat. Jan 9th, 2021

Itu Aja

Blog Informasi, Artikel Seru, Promo Menarik

China Menyumbang Lebih Dari 20,000 Peralatan Perubatan Untuk DPRM ‘COVID-19’

1 min read
duta malaysia - China Menyumbang Lebih Dari 20,000 Peralatan Perubatan Untuk DPRM 'COVID-19'

China Menyumbang Lebih Dari 20,000 Peralatan Perubatan Untuk DPRM “COVID-19”

Ituaja – Menerima bantuan lebih dari 20,000 peralatan perubatan dari China, khusus untuk keperluan anggota polisi Dirja Malaysia “PDRM”, ungkap Menteri Luar, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Ia berkata, bantuan tersebut diterima oleh kedutaan Malaysia di Beijing melanjuti Duta Besar Malaysia di sana, Raja Datuk Nushirwan Zainal Abidin, dan wakil PRDM, Chern Lea Keong.

“Sedang ada bantuan peralatan perubatan. Terimaksih kepada China yang sudah menyumbang 1,000 penutup mulut dan hidung, 20,000, (medikal Masks).- 100 pakaian, 100 gogal, kali ini khusus untuk anggota PDRM lagi”.

“Air dicincang tak akan putus. China/Malaysia – ujarnya telusur catatan dalam halam facebook beliau.

Sebelumnya, Hishammuddin menerima kunjungan dari Duta Besar China ke Malaysia, Bai Tian, Wisma Putra, Putrajaya, Membicarakan persoalan hubungan Malaysia/China yang di dipererat demi manfaat dalam sektor juga tumpuan terhadap usaha menyoal penularan wabah COVID-19.

Kerajaan Malaysia menguasakan beberapa langkah dalam usaha membantah COVID-19 yang demikian hanya menembak saja, termasuk juga Perintah Kawalan Penggerak (PKP) yang berawal 18 sampai 31 MAC ini, antara lain pengalaman peranan PDRM guna memastikan kelancaran perintah berkenaan.

Malam tadi, Menteri kanan (Keselamtan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, mengatkan kerjaaan akan turut serta mengerahkan Angaktan Tentara Malaysia (ATM) mulai besok, untuk membantu Penguat penugasaan perintah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *